Ångerrätt / Öppet köp / Reklamationer

Öppetköp 30 dagar för bästa trygghet
För bästa trygghet för Dig som privatperson lämnar Svenska GummiHuset AB öppet köp 30 Dagar.
Du behöver inte ange orsak till returen, men vi är alltid tacksamma om vi får veta anledningen, detta för
att hela tiden kunna förbättra vår verksamhet. Kontakta kundtjänst för mer info. Tel: 0771 - 977 977

Varan måste vara oskadd och i ursprungligt skick. Handskas extra varsamt med produkterna tills Du bestämt
dig för att behålla dessa. Provmontera alltid ett av hjulen på framaxeln innan övriga monteras.
Köper Du enbart fälgar rekommenderar vi att en lös fälg provmonteras på framaxeln innan däck monteras på fälgen.
Eventuella skador som uppkommit i hantering eller montering av varorna kan medföra prisavdrag eller att
ångerköpet inte godkänns.

Returfrakt + ev. monterings-/avmonteringskostnad belastar kunden.
Returfrakt 1-2 däck/fälg = 500kr
Returfrakt 3-4 däck/fälg = 700kr
Returfrakt 3-4 hjul = 1,000kr
Avmontering hjul = 50kr/hjul
Returfrakt Paket/Tillbehör = 250kr

Belopp återbetalas till kund snarast möjligt, och alltid inom 30 dagar.

1 års Garanti på alla varor från Svenska GummiHuset AB
Vi lämnar 1 års garanti vad gäller fabrikationsfel på alla varor i vårt sortiment. Skador som uppkommit pga
ovarsamhet, stenskott, parkeringsskador, lågt lufttryck, verktyg i samband med montering/demontering
eller balansering mm. omfattas inte av garanti. Normala skötselråd är att rekommendera.

Reklamationer
Vid ärenden som går under reklamation ska alltid Svenska GummiHusets kundtjänst kontaktas.
Vi tillhandahåller returfraktsedlar och emballage om så behövs. Svenska GummiHuset måste därefter
alltid ges möjlighet att konstatera tillverkningsfel eller materialfel innan ersättningsvara skickas.
Reklamationen ska ske inom skärlig tid efter att du upptäckt eller borde ha upptäckt felet. Reklamationer från privatpersoner
(konsumenter) som görs inom två månader från det att felet upptäcktes anses alltid ha lämnats in i rätt tid.
Kringkostnader som t.ex. hyrbil, tidsersättning och dyl ersätts ej. Ev monteringskostnader skall
styrkas med kvitto och alltid i förväg godkännas av Svenska GummiHuset AB.
Om reklamationen inte godkänns debiteras kunden uppkomna fraktkostnader.

*Kom ihåg att kontrollera godset för att upptäcka ev. transportskador innan ni skriver under frakthandlingarna.
Anmäl synliga skador direkt till chauffören och fotta av paket och emballage.
Avemballera godset helst samma dag, dolda fraktskador ska anmälas till DHL alt. Postnord på 0771-33 33 10 inom 7 dagar från mottagandet.

Obalans i mina hjul
Obalans i hjulen godtas inte som reklamation. Kontakta alltid kundtjänst vid problem av denna art.
Inga kostnader ersätts om inte kundtjänst först godkänt dessa. Om kundtjänst godkänner ombalansering
är det kunden själv som lägger ut för kostnaderna. Mot uppvisande av kvitto som tydligt visar datum,
reg.nr, utfört arbete, moms samt har momsreg.nummer ersätts kunden med max 600:-/4st hjul, inkl moms.

Ej uthämtade varor
Vid Ej uthämtade/outlösta varor debiteras kunden för samtliga uppkomna kostnader.
Frakt, returfrakt, montering, balansering, avmontering mm

Returfrakt + ev. monterings-/avmonteringskostnad belastar kunden.
Returfrakt 1-2 däck/fälg = 500kr
Returfrakt 3-4 däck/fälg = 700kr
Returfrakt 3-4 hjul = 1,000kr
Avmontering hjul = 50kr/hjul
Returfrakt Paket/Tillbehör = 250kr


Svenska Gummihuset tillämpar distansavtalslagen
Konsumentverkets hemsida
Ingen bil vald
Välj en bil
Quickview kunde inte laddas.

Vårt lägsta pris 1-30 dagar innan prissänkning:

OBS. Priset är det lägsta pris som tillämpats för produkten 1-30 dagar innan den aktuella prissänkningen genomfördes. Undantaget är om gradvisa sänkningar gjorts, då visas det lägsta priset 1-30 dagar innan den första prissänkningen.